Ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ

Ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ
Κάντε "κλικ" στην εικόνα και δείτε φωτογραφίες από την λιτάνευση του Επιταφίου μας

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠ. ΠΑΥΛΟ

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠ. ΠΑΥΛΟ
Κάντε "κλικ" στην εικόνα

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΛΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

ΜΗΝΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016





01/10/016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία - Ἁγιασμός


02/10/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Ἁγ. Ἱερομάρτ. Κυπριανοῦ καί Ἰουστίνης)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


03/10/016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Ἁγ. Διονυσίου Ἀρεοπ/του)

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία


05/10/016 ΤΕΤΑΡΤΗ

5 μ.μ.: Ἱερά Παράκλησις Θεοτόκου

6 μ.μ.: Σειρά ὁμιλιῶν μέ θέμα: «Ἀνάλυσις Θείας Λειτουργίας»


07/10/016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

4 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


08/10/016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


09/10/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Γ΄ Λουκᾶ)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


10/10/016 ΔΕΥΤΕΡΑ

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


12/10/016 ΤΕΤΑΡΤΗ

5 μ.μ.: Ἱ. Παράκλ. Ἁγ. Φανουρίου – πίττες

6 μ.μ.: Σειρά ὁμιλιῶν μέ θέμα: «Ἀνάλυσις Θείας Λειτουργίας»


14/10/016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

4 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις


15/10/016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

7 π. μ.: Προσκυνηματική Ἐκδρομή εἰς Ἱερά Μονή Παναγίας Ζερμπίτσης

καί Ἁγ. 40ντα μαρτύρων Λακωνίας. Τιμή 20 €


16/10/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Ζ’ Οἰκουμ Συνόδου)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


17/10/016 ΔΕΥΤΕΡΑ

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


18/10/016 ΤΡΙΤΗ (Εὐαγγ/στοῦ Λουκᾶ)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


19/10/016 ΤΕΤΑΡΤΗ

4.30 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἱερά Παράκλησις Ἁγ. Γερασίμου

6 μ.μ.: Σειρά ὁμιλιῶν μέ θέμα: «Ἀνάλυσις Θείας Λειτουργίας»


20/10/016 ΠΕΜΠΤΗ (Ἁγίων Ἀρτεμίου, Γερασίμου Κεφαλ. καί Ματρώνης)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

4 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις


21/10/016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

8.30 ἔως 2 π.μ. τοῦ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Α Γ Ρ Υ Π Ν Ι Α ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Ἁγ. Ἰακώβου Ἀδελφοθέου

Κατ’ αὐτήν θά τελεσθῇ ἡ Ἀρχαιοπρεπής Θ. Λειτουργία τοῦ Ἁγ. Ἰακώβου

καί ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Εὐχελαίου.


22/10/016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


23/10/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Ἁγ. Ἰακώβου ἀδελφοθέου)

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία


24/10/016 ΔΕΥΤΕΡΑ

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


26/10/016 ΤΕΤΑΡΤΗ (Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου)

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία

5 μ.μ.: ΑΓΙΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ


28/10/016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Ἁγίας Σκέπης - Ἐθνική Ἑορτή)

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία - Δοξολογία

4 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


29/10/016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία


30/10/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Ε’ Λουκᾶ) - (Ἀλλαγή ὥρας) Προσοχή !!!!

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


31/10/016 ΔΕΥΤΕΡΑ

4 μ.μ.: Ιερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

4.30 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἁγιασμός


Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Αγρυπνία επί τη εορτή της "Συνάξεως της Παναγίας της Μυρτιδιωτίσσης"



Tήν Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016 και ἀπό ὥρας 8.30 μ.μ. ἔως 1ης πρωϊνῆς τοῦ Σαββάτου, θα γίνῃ εἰς τον Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Νικολάου Ἰλίου, ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ, ἐπί τῇ ἑορτῆς τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιωτίσσης και Ἱσαποστόλου Θέκλης.

Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΛΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

ΜΗΝΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016




01/09/2016 ΠΕΜΠΤΗ

7 π.μ.: Ἁγιασμός


02/09/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


03/09/2016 ΣΑΒΒΑΤΟΝ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


04/09/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ 

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


05/09/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ 

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


07/09/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ 

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἱερά Παράκλησις


08/09/2016 ΠΕΜΠΤΗ (Γενέθλιον τῆς Θεοτόκου)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


09/09/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


10/09/2016 ΣΑΒΒΑΤΟΝ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


11/09/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Πρό τῆς Ὑψώσεως)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


12/09/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ 

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


13/09/2016 ΤΡΙΤΗ

6 μ.μ.: Ἐσπερινός – Ἱερά Παράκλησις στόν Τίμιον Σταυρόν


14/09/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ (Παγκόσμιος Ὕψωσις τοῦ Τιμίου Σταυροῦ)

(Αὐστηρά νηστεία, οὔτε λάδι)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Τελετή Ὑψώσεως Τιμίου Σταυροῦ - Θεία Λειτουργία

6 μ.μ.: Μεθέορτος Ἐσπερινός - Χαιρετισμοί στόν Τίμιον Σταυρόν


16/09/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


17/09/2016 ΣΑΒΒΑΤΟΝ (Ἁγίων μαρτύρων Σοφίας, Πίστεως, Ἐλπίδος, Ἀγάπης)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


18/09/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Μετά την Ὕψωσιν) 

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


19 ἔως 23/09/2016 Προσκυνηματική Ἐκδρομή τοῦ Ἐνοριακοῦ Φιλοπτώχου Ταμείου

τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ στά Μοναστήρια καί Ἀξιοθέατα τῆς Μυτιλήνης. Τιμή 230 €


20/09/016 ΤΡΙΤΗ (Ἁγ. Μεγαλ/ρος Εὐσταθίου καί τῶν σύν αὐτῷ)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


21/09/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ 

6 μ.μ.: Ἱερά Παράκλησις Θεοτόκου


23/09/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

8.30 – 12.30 ΑΓΡΥΠΝΙΑ ἐπί τῇ ἑορτῇ τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιωτίσσης


24/09/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ (Παναγίας τῆς Μυρτιδιωτίσσης & Θέκλας τῆς Ἰσαποστόλου)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


25/09/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Ὁσίας Εὐφροσύνης) 

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


26/09/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Μετάστασις Εὐαγγ. Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου)

7 π. μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος


27/09/2016 ΤΡΙΤΗ

6.30 π.μ.: ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ (Τιμή 55 €)


28/09/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ 

6 μ. μ.: ΑΓΙΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ


30/09/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ



ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Προσκύνημα στη Μεγαλόχαρη της Τήνου



   Ὁ  Ἱερός  Ναός  Ἁγίου  Νικολάου  Ἰλίου  προγραμματίζει  τό  καθιερωμένο  ἐτήσιο  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ  στήν  ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ  ΤΗΣ  ΤΗΝΟΥ  γιά  τήν  ΤΡΙΤΗ  27  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  2016.
Θά  γίνῃ  ἐπίσης  προσκύνημα  καί  στήν  Ἱερά  Μονή  Ὁσίας  Πελαγίας  Κεχροβουνίου.
Ὥρα  ἀναχωρήσεως ἀπό  τόν  Ἱερό  Ναό  Ἁγίου  Νικολάου   6.30 π.μ.
Ὥρα  ἀναχωρήσεως  ἀπό  Ραφήνα  μέ  τό  πλοῖο  «ΚΑΤΕΡΙΝΑ»  8.05 π.μ.
Ἄφιξις  εἰς  Τῆνο  11.20  π.μ. 
Μέ  τήν  ἄφιξή  μας  στήν  Τήνο  θά  μᾶς  ἀναμένουν  τά  ποῦλμαν  τά  ὁποῖα  θά  μᾶς  μεταφέρουν  στήν  Ἱερά  Μονή  Κεχροβουνίου  (Ὁσίας  Πελαγίας).  Μετά  τό  προσκύνημά  μας,  ἐπιβίβασις  στό  ποῦλμαν  καί  ἀναχώρησις  διά  τήν  Μεγαλόχαρη.  Μετά  τό  Προσκύνημα  καί  τήν  Ἱεράν  Παράκλησιν  πού  θά  ψάλλωμεν  στήν  Παναγία,   χρόνος  ἐλεύθερος  γιά  φαγητό  καί  περιήγησις  τῆς  πόλεως.
Ἀναχώρησις  ἀπό  Τήνο  πάλι  μέ  τό  πλοῖο  «ΚΑΤΕΡΙΝΑ»  ὥρα   5.30 μ.μ.
Ἄφιξις  εἰς  Ραφήνα  8.50 μ.μ.
Τιμή  κατ’ ἄτομον  55 €.
Στήν  τιμή  περιλαμβάνοντα:  α)  τό  ποῦλμαν  ἀπό  Ἁγ.  Νικόλαο  εἰς  Ραφήνα  καί  ἐπιστροφή,  β)  τό  πλοῖο  μετ’ ἐπιστροφῆς  καί  γ)  τό  ποῦλμαν  στήν  Τήνο  πού  θά  μᾶς  μεταφέρει  στήν  Ὁσία  Πελαγία.
Δηλώσεις  συμμετοχῆς  στόν  Ἱερόν  Ναόν  καί  στό  Τηλέφωνο: 210.23.20.645
                                                                                                       Ἐκ  τοῦ  Ἱεροῦ  Ναοῦ
 

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΛΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

MHNOΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2016




01/08/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ

7 π.μ.: Θεία Λειτουργία - Ἁγιασμός

5 - 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μικρά Ἱερά Παράκλησις


02/08/2016 ΤΡΙΤΗ

5- 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μεγάλη Ἱερά Παράκλησις


03/08/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ

5 - 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μικρά Ἱερά Παράκλησις


04/08/2016 ΠΕΜΠΤΗ

10 – 12 π.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

5 - 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μεγάλη Ἱερά Παράκλησις


05/08/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

10 - 12: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

4 – 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός


06/08/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ (Μεταμ/φωσις τοῦ Σωτῆρος) (Κατάλυσις ἰχθύος)

7 π.μ.: Ὄρθος – Θεία Λειτουργία


07/08/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μεγάλη Ἱερά Παράκλησις


08/08/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Ἁγ. Αἰμιλιανοῦ + Μύρωνος Κρήτης)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μικρά Ἱερά Παράκλησις


09/08/2016 ΤΡΙΤΗ

5- 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μεγάλη Ἱ. Παράκλησις


10/08/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ

10 - 1 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μικρά Ἱ. Παράκλησις


11/08/2016 ΠΕΜΠΤΗ

5- 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Μεγάλη Ἱ. Παράκλησις


12/08/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Ἁγίων μαρτύρων Φωτίου καί Ἀνικήτου)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

5- 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἱ. Παράκλ. στήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου


13/08/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἐγκώμια στήν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου


14/8/016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Προεόρτια Κοιμήσεως Θεοτόκου)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία

7 μ.μ.: ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ (Παλαιά Πανήγυρις Ἱ. Ναοῦ μας)


15/08/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Κοίμησις Ὑπεραγίας Θεοτόκου)

7 π.μ.: Ὄρθρος καί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία

7 μ.μ.: Μεθέορτος Ἐσπερινός – Λιτανία Ἱ.Εἰκόνος πέρυξ τοῦ Ἱ. Ναοῦ

8 μ.μ.: Ἱερά Παράκλησις ατήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου


17/08/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ

7 μ.μ.: Ἱ. Παράκλησις Ἁγ. Φανουρίου – Φανουρόπιττες


19/08/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

6 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


20/08/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


21/08/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


23/08/2016 ΤΡΙΤΗ (Ἀπόδοσις ἑορτῆς Κοιμ. Θεοτόκου)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


24/08/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ (Ἁγ. Κοσμά Αἰτωλοῦ)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία

7 μ.μ.: Ἱερά Παράκλησις Ἁγ. Κοσμά τοῦ Αἰτωλοῦ


26/08/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

4 - 7 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ

7 μ.μ.: Ἐσπερινός Ἁγ. Φανουρίου – Φανουρόπιττες


27/08/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ (Ἁγ. Φανουρίου τοῦ Νεοφανοῦς)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία - Φανουρόπιττες


28/08/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


29/08/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Ἀποτομή Κεφαλῆς Τ. Προδρόμου)

(Αὐστηρά νηστεία)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


30/08/2016 ΤΡΙΤΗ (Ἁγ. Ἀλεξάνδρου)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


31/08/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ

9 μ.μ. ἔως 12.30 π.μ.: ΑΓΡΥΠΝΙΑ ἐπί τῇ ἀνατολῇ τοῦ Ἐκκλησ/κοῦ ἔτους



Σημείωσις:

Ὅσοι ἐπιθυμεῖτε νά συμμετάσχετε εἰς τήν ἀρτοκλασία τῆς Πανηγύσεως τοῦ Ναοῦ μας, στήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου, παρακαλοῦμε νά τό δηλώσετε ἔως 13/8/2016, δίδοντας ὀνόματα ὑπέρ ὑγείας καί τό συμβολικό ποσόν τῶν 20 €. Ὅσοι συμμετάσχετε θά λάβετε ἕναν ἄρτον ὡς εὐλογία.


Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός ΙΟΥΛΙΟΥ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΙΛΙΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

MHNOΣ Ι Ο Υ Λ Ι Ο Υ 2016 (Τηλ. 210.23.20.645)




01/07/2016 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Ἁγ. Ἀναργύρων)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία - Ἁγιασμός

5 μ.μ.: Ἱερά Ἐξομολόγησις π. Μιχαήλ


02/07/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ (Παναγίας Βλαχερνῶν)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


03/07/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


06/07/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ 

6 – 7 μ.μ.: Ἱ. Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: Ἐσπερινός - Ἱερά Παράκλησις Θεοτόκου


07/07/2016 ΠΕΜΠΤΗ (Ἁγίας Κυριακῆς)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


09/07/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θ. Λειτουργία


10/07/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


11/07/2016 ΔΕΥΤΕΡΑ (Ἁγίας Εὐφημίας και Ἁγίας Ὄλγας)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


13/07/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ 

6 – 7 μ.μ.: Ἱ. Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: Ἱερά Παράκλησις Ἁγ. Φανουρίου - Φανουρόπιττες


16/07/2016 ΣΑΒΒΑΤΟΝ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


17/07/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ (Τῶν Ἁγ. Πατέρων Δ΄ Οἰκουμ. Συνόδου+ Ἁγίας Μαρίνης)

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


19/07/2016 ΤΡΙΤΗ

8 μ.μ.: ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΕΙΣ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

20/7/016 ΤΕΤΑΡΤΗ (Προφήτου Ἡλιοῦ)

7 π.μ.: Ὄρθρος καί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία εἰς Ἁγ. Νικόλαο

8.30 μ.μ.: Ἐσπερινός – Λιτανία τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος τοῦ Προφ. Ἡλιοῦ, εἰς Προφ. Ἠλία


23/07/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ 

7 π.μ.: Ὄρθρος - Θεία Λειτουργία


24/07/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ 

7 π.μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


26/07/2016 ΤΡΙΤΗ (Ἁγίας Παρασκευῆς)

7 π.μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία


27/07/2016 ΤΕΤΑΡΤΗ (Ἁγίου Παντελεήμονος)

7 π.μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία

6 – 7 μ.μ.: Ἱ. Ἐξομολόγησις π. Διονύσιος

7 μ.μ.: ΑΓΙΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ


30/07/2016 ΣΑΒΒΑΤΟ 

7 π.μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία

31/07/2016 ΚΥΡΙΑΚΗ

7 π.μ.: Ὄρθρος – Θεία Λειτουργία

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Ποιὲς μεταβολὲς ἔγιναν κατὰ τὴν Πεντηκοστή;

Ἀποφάσισαι εἰς τό ἑξῆς νά μή ἀφήνῃς νά εὔγουν ἀπό τό στόμα σου λόγια σαπρά, λόγια γελοιώδη καί μάταια, ἀλλά ὠφέλιμα καί σωτηριώδη πρός οἰκοδομήν τῶν ἀκουόντων, καθώς σοῦ παραγγέλει ὁ Ἀπόστολος· «πᾶς λόγος σαπρός ἐκ τοῦ στόματος ἡμῶν μή ἐκπορευέσθω, ἀλλ᾿ εἴτις ἀγαθός πρός οἰκοδομήν ἵνα δῷ χάριν τοῖς ἀκούουσιν» (Ἐφεσ. δ´ 29)· διότι ὁ λόγος εἶναι σκιά τοῦ ἔργου, καθώς εἶπεν ἕνας σοφός (Οὗτος ἐστίν ὁ Δημόκριτος εἰπών· «λόγος ἔργου σκιή»)· καί οἱ λόγοι οἱ κακοί προξενοῦν καί τά ἔργα τά κακά, καθώς καί ἐκ τοῦ ἐναντίου οἱ λόγοι οἱ καλοί προξενοῦν καί τά ἔργα τά καλά.  


(Του Ἁγίου Νικοδήμου του Ἁγιορείτου)
Εἰς τήν Πεντηκοστήν, κατά τήν ὁποίαν ἐνήργησε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον εἰς τούς Ἀποστόλους

Α´. Μεταβολήν τοῦ νοῦ.
Β´. Μεταβολήν τῆς καρδίας.
Γ´. Μεταβολήν τῆς γλώσσης.


Α΄
Συλλογίσου ἀγαπητέ, πῶς τό Πανάγιον Πνεῦμα ὅταν κατέβη εἰς τό ὑπερῷον ἐν εἴδει πυρίνων γλωσσῶν, ὡσάν ἕνας σφοδρότατος ἄνεμος καί βροντή, ἐγέμισεν ὅλον τόν οἶκον, εἰς τόν ὁποῖον ἦσαν καθήμενοι οἱ θεῖοι Ἀπόστολοι καί ἐπροσηύχοντο· «καί ἐπλήρωσε τόν οἶκον, οὗ ἦσαν καθήμενοι» (Πραξ. β´. 2)· καί τόν ἔκαμεν ὡσάν μίαν κολυμβήθραν, ὡς λέγει ὁ Θεσσαλονίκης Γρηγόριος, διά νά βαπτίσῃ τούς Ἀποστόλους μέ τήν θείαν χάριν του, περί τοῦ ὁποίου τούτου βαπτίσματος προεῖπεν εἰς αὐτούς ὁ Κύριος· «ὑμεῖς δέ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ οὐ μετά πολλάς ταύτας ἡμέρας (Πράξ. α´ 5). Ἐπλήρωσε δέ τόν οἶκον, οὗ ἦσαν καθήμενοι, κολυμβήθραν αὐτόν ἀπεργαζομένη πνευματικήν, καί πληροῦσα τήν τοῦ Σωτῆρος ἐπαγγελίαν, ἥν καί αὐτήν ἀναλαμβανόμενος πρός αὐτούς ἔλεγεν, ὅτι Ἰωάννης μέν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς δέ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ…ἀλλά καί τήν κλῆσιν ἥν αὐτοῖς ἐπέθηκεν, ἐπαληθεύουσαν ἔδειξε· διά γάρ τοῦ ἐξ οὐρανοῦ τούτου ἤχου, ὄντως υἱοί βροντῆς γεγόνασιν οἱ Ἀπόστολοι» (Λόγος εἰς τήν Πεντηκ.) Τότε δή τότε αὐτό τό Πανάγιον Πνεῦμα ἐνήργησεν εἰς τούς Ἀποστόλους τρεῖς μεταβολάς (καί αὐταί αἱ μεταβολαί εἶναι κυρίως ὁ καρπός καί τῶν παρόντων πνευματικῶν γυμνασμάτων).

Ἡ α´ μεταβολή ἦτο τοῦ νοός τῶν Ἀποστόλων, ἡ ὁποία μετέβαλεν εἰς αὐτούς ἐκείνας τάς πρώτας ἰδέας ὅπου εἶχον περί τῶν πράγματων τοῦ κόσμου τούτου καί τούς ἔκαμε νά γνωρίσουν καθαρά τό ταπεινόν καί μάταιον τῶν παρόντων ἀγαθῶν, καί ἐξεναντίας νά γνωρίσουν τό μεγαλεῖον καί αἰώνιον τῶν μελλόντων, ὥστε ἐκεῖνοι οἱ ἴδιοι ὅπου ὀλίγον προτήτερα φιλονικοῦσαν ἀναμεταξύ τους ποῖος ἀπό αὐτούς νά ἦτο ὁ πρῶτος καί μεγαλύτερος· «ἐγένετο δέ καί φιλονικία ἐν αὐτοῖς τό τίς αὐτῶν δοκεῖ εἶναι μείζων» (Λουκ. κβ´ 24). Ὕστερα ἀφ᾿ οὗ ἔλαβαν τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, ἐμετροῦσαν διά μεγάλην εὐτυχίαν, τό νά εἶναι μικρότεροι ἀπό ὅλους· τό νά καταφρονοῦνται ἀπό ὅλους διά τόν Χριστόν καί τό νά λογίζωνται ἀσθενεῖς, μωροί, ἄτιμοι, ὄνειδος, σκύβαλα καί σκουπίδια τοῦ κόσμου καί τῶν ἀνθρώπων· «ἡμεῖς μωροί διά Χριστόν, ἡμεῖς ἀσθενεῖς, ἡμεῖς ἄτιμοι, ὡς περικαθάρματα τοῦ κόσμου ἐγεννήθημεν, πάντων περίψημα ἕως ἄρτι» (Α´ Κορ. δ´ 10).

Τώρα ἀδελφέ στοχάσου ἀνίσως ἔγινε καί εἰς ἐσέ αὐτή ἡ μεταβολή τοῦ νοός διά μέσου τούτων τῶν πνευματικῶν γυμνασμάτων ὅπου ἀνάγνωσες καί ἕως εἰς ποῖον βαθμόν ἔφθασες, διότι ἀνίσως καί ἕως τώρα ἐνόμισες ἕνα μεγάλον καλόν, τό νά σέ τιμοῦν καί νά σέ ἔχουν οἱ ἄνθρωποι εἰς ὑπόληψιν, τό νά ζῇς εἰς τήν καρδίαν πάντων, ἤγουν τό νά σέ ἀγαποῦν ὅλοι, τό νά γυρεύης πάντοτε καινούργιαις ἡδοναῖς καί νά ἐξοδεύης εἰς αὐταῖς τόν καιρόν ὅπου σοῦ ἐδόθη διά νά κερδίσης τά αἰώνια ἀγαθά καί τό νά ζῇς μέ τέλη καί ἀντιρρήσεις κοσμικάς, φανερόν εἶναι ὅτι ὁ νοῦς σου ὡδηγεῖτο ἕως τώρα ἀπό τό πνεῦμα τοῦ κόσμου καί ὄχι ἀπό τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καί πρέπει διά τοῦτο νά λυπῆσαι καί νά μετανοῇς διότι ἀπέθανεν ὁ Χριστός καί ἀνέστη καί ἀνελήφθη εἰς τούς οὐρανούς, ὄχι διά νά σοῦ δώσῃ τό πνεῦμα τοῦ κόσμου, ἀλλά διά νά σοῦ δώσῃ τό Πνεῦμα τό ἰδικόν του καί ἐσύ μέ τήν κακήν ζωήν ὅπου ἔζησες δέν ἔγινες δεκτικός τοῦ θείου του Πνεύματος· «ἡμεῖς δέ οὐ τό πνεῦμα τοῦ κόσμου ἐλάβομεν, ἀλλά τό πνεῦμα τό ἐκ τοῦ Θεοῦ» (Α´ Κορ. β´ 12). Πρέπει ὅμως ἀπό τώρα καί ὕστερα νά εἶσαι ἀποφασισμένος νά κάμνης ὅλα τά ἐναντία, ἤγουν νά ὁδηγῆσαι μέ τάς διδασκαλίας τοῦ Εὐαγγελίου καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καί νά μή λογιάζῃς ἄλλην τιμήν, παρά ἐκείνην ὅπου σέ μεγαλύνει ἐμπρός εἰς τόν Θεόν καί νά μή ψηφᾷς ἄλλο καλόν, παρά ἐκεῖνο ὅπου σοῦ προξενεῖ τήν ἀπόλαυσιν τοῦ Παραδείσου. Εἶναι καλόν σημάδι πῶς ἡ χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἄρχισε νά φωτίζῃ τόν νοῦν σου καί θέλει νά σέ μεταβάλῃ ἀπό ἐκεῖνον ὅπου ἤσουν εἰς ἄνδρα ἄλλον, καθώς εἶναι γεγραμμένον περί τοῦ Σαούλ· «καί ἐφαλεῖται ἐπί σέ Πνεῦμα Κυρίου, καί στραφήσῃ εἰς ἄνδρα ἄλλον» (Α´. Βασιλ. ι´. 6) καί πρέπει διά τοῦτο νά χαίρῃς καί νά εὐχαριστῇς τόν Κύριον ὅπου σέ ἐφώτισε μέ τό Ἅγιόν του Πνεῦμα, διά νά μή περιπατῇς πλέον ὡσάν νήπιος, ἀλλά ὡσάν ἄνδρας τέλειος· «ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐφρόνουν ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δέ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τά τοῦ νηπίου» (Α´. Κορ. ιγ´ 11)· καί διά νά μή ἀκολουθῇς πλέον τό φρόνημα τῆς σαρκός ὅπου εἶναι θάνατος ἀλλά τό φρόνημα τοῦ Πνεύματος ὅπου εἶναι ζωή· «τό γάρ φρόνημα τῆς σαρκός θάνατος· τό δέ φρόνημα τοῦ Πνεύματος, ζωή καί εἰρήνη» (Ρωμ. η´. 6).

Αἰσχύνθητι λοιπόν διά τήν περασμένην ζωήν ὅπου ἔζησες ὄχι ὡσάν οἰκεῖος τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά ὡσάν ξένος καί ἀλλότριος, μέ τό νά μή εἶχες τό Πνεῦμα τοῦ Χριστοῦ, ἐπειδή κατά τόν Ἀπόστολον· «εἴτις Πνεῦμα τοῦ Χριστοῦ οὐκ ἔχει οὗτος, οὐκ ἔστιν αὐτοῦ» (Ρωμ. η´ 9). Καί παρακάλεσαι ταπεινῶς τό Ἅγιον Πνεῦμα νά μεταβάλη τελείως τόν νοῦν σου εἰς τό θεῖον του θέλημα, φωτίζωντάς τον μέ τήν χάριν του. Ὄχι κατά τήν ἐπιφάνειαν ἀλλά κατά βάθος διά νά μή ὑστερηθῇς καί ἐσύ τόν φωτισμόν καί τήν χάριν του καί νά λέγῃς μέ τόν Δαβίδ· «καί τό φῶς τῶν ὀφθαλμῶν μου, καί αὐτό οὐκ ἔστι μετ᾿ ἐμοῦ» (Ψαλμ. λζ´ 10)· ἀλλά μᾶλλον νά λαμβάνης ἐπάνω εἰς τόν ἁμυδρότερον φωτισμόν, ἄλλον καθαρώτερον καί λαμπρότερον φωτισμόν καί νά λέγῃς· «ἐν τῷ φωτί σου ὀψόμεθα φῶς» (Ψαλμ. λε´ 10). Πῶς δέ νά συγκρατῇς τόν φωτισμόν τοῦτον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἰς τόν νοῦν σου καί πῶς νά μή τόν ἀφήσῃς νά σβύσῃ; Ἄκουσον τί σοῦ λέγει ὁ θεῖος Χρυσόστομος· καθώς τό φῶς τοῦ λύχνου μέ τό λάδι ἀνάπτει καί συγκρατεῖται, καί ὅταν σωθῇ τό λάδι τότε σβύνει καί αὐτό, ἔτσι καί ἡ χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀνάπτει καί μᾶς φωτίζει, ὅταν ἔχωμεν καλά ἔργα, καί ἐλεημοσύνην εἰς τήν ψυχήν μας. Ὅταν δέ τά καλά ἔργα λείψουν καί ἡ ἐλεημοσύνη, ἀναχωρεῖ ἀπό ἡμᾶς καί τό φῶς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος· «καθάπερ γάρ τό λυχνιαῖον φῶς ἐλαίῳ κατέχεται καί ἀναλωθέντος τούτου, κᾀκεῖνο σβέννυται, οὕτω δή καί ἡ τοῦ Πνεύματος χάρις, παρόντων μέν ἡμῖν ἔργων ἀγαθῶν, καί ἐλεημοσύνης πολλῆς ἐπιχεομένης τῇ ψυχῇ, μένει καθάπερ ἐλαίῳ κατεχομένη ἡ φλόξ· ταύτης δέ οὐκ οὔσης, ἄπεισι καί ἀναχωρεῖ» (Τόμ. Θ´ λόγος 55). Καθώς καί τό Πνεῦμα Κυρίου ὅπου ἐδόθη εἰς τόν Σαούλ, ἀνεχώρησεν ἀπό λόγου του μέ τό νά μή εἶχε γνώμην ὀρθήν καί ἔργα θεάρεστα· «Πνεῦμα Κυρίου ἀπέστη ἀπό Σαούλ» (Α´. Βασιλ. ις´ 14)· διά τοῦτο καί ὁ Παῦλος παραγγέλει γράφων· «τό Πνεῦμα μή σβέννυτε» (Α´. Θεσσ. ε´ 19).

Λέγει γάρ ὁ μέγας Βασίλειος καί καθώς ἄλλη μέν θερμότης εὑρίσκεται εἰς τά σώματα καθ᾿ ἕξιν πολυχρόνιος, ἄλλη δέ κατά διάθεσιν ὀλιγοχρόνιος, ἔτσι καί τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, εἰς ἄλλους μέν παραμένει καθ᾿ ἕξιν διά τήν στρεότητα τῆς καλῆς των γνώμης, ὡς ἠκολούθησεν εἰς τόν Ἐλδάδ καί Μωδάδ, περί τῶν ὁποίων γράφουσιν οἱ ἀριθμοί, ὅτι ἐπροφήτευον πάντοτε· εἰς ἄλλους δέ μόνον εὑρίσκεται ὡς διάθεσις, καί γρήγορα ἀναχωρεῖ διά τό ἀστερέωτον τῆς γνώμης των, ὡς ἠκολούθησεν εἰς τόν Σαούλ καί εἰς τούς ἑβδομήκοντα πρεσβυτέρους, οἱ ὁποῖοι μίαν φοράν μόνον ἐπροφήτευσαν, καί ὕστερον ἔχασαν τῆς προφητείας τό χάρισμα. Ὡς ἐν σώμασιν ὑγίεια, ἤ θερμότης, ἤ ὅλως εὐκίνητοι διαθέσεις, οὕτω καί ἐν ψυχῇ πολλάκις ὑπάρχει τό πνεῦμα, τοῖς διά τό τῆς γνώμης ἀνίδρυτον εὐκόλως ἥν ἐδέξατο χάριν ἀπωθουμένοις οἷος ὁ Σαούλ καί οἱ πρεσβύτεροι οἱ ἑβδομήκοντα τῶν υἱῶν Ἰσραήλ, πλήν τοῦ Ἐλδάδ καί Μωδάδ· «τούτοις γάρ μόνοις ἐκ πάντων φαίνεται παραμεῖναν τό Πνεῦμα· καί ὅλως εἴ τις τούτοις τήν προαίρεσιν παραπλήσιος» (Κεφ. κς´. Περί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος).


Β΄
Συλλογίσου ἀγαπητέ τήν β´. μεταβολήν ὅπου ἔκαμε τό Πανάγιον Πνεῦμα εἰς τήν καρδίαν τῶν Ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι εἰς τήν ἀρχήν ἦσαν τόσον φιλόζωοι, τόσον φιλόσαρκοι, τόσον δειλοί, ὅπου διά νά φυλάξουν τήν ζωήν τους, ὁ ἕνας ἄφησε τόν διδάσκαλόν του εἰς τό πάθος καί ἔφυγε γυμνός· «καί εἷς τις νεανίσκος ἠκολούθει αὐτῷ περιβεβλημένος σινδόνα ἐπί γυμνοῦ… ὁ δέ καταλιπών τήν συνδόνα γυμνός ἔφυγεν ἀπ᾿ αὐτῶν» (Μαρκ. Ιδ´ 51. (Οὗτος ἦτο ὁ ἀδελφόθεος Ἰάκωβος, ὅστις ἐφόρει ἕνα μόνον ἱμάτιον εἰς ὅλην του τήν ζωήν, ὡς λέγει ὁ ἱερός Θεοφύλακτος), ὁ ἄλλος τόν ἠρνήθη καί ὅλοι οἱ ἄλλοι ἀνεχώρησαν· «καί ἀφέντες αὐτόν πάντες ἔφυγον». (Μαρκ. ιδ´. 51). Καί τόσον ἦσαν τρομαγμένοι ὡσάν λαγωοί ὅπου ἔστεκαν κεκλεισμένοι ἀπό τόν φόβον τους μέσα εἰς τό ὑπερῶον καί δέν ἐτόλμων νά εὔγουν ἔξω σχεδόν εἰς ὅλον τό διάστημα τῶν πεντήκοντα ἡμερῶν ὅπου ἐπέρασαν μετά τήν Ἀνάστασιν ἀλλ᾿ ἀφ᾿ οὗ κατέβη εἰς αὐτούς τό Ἅγιον Πνεῦμα, μετέβαλε τήν ἀσθένειαν τῆς καρδίας των εἰς ἀνδρείαν καί γενναιότητα. Ὅθεν εὐγῆκαν ἔξω ὡσάν τόσοι ἄφοβοι λέοντες καί ἐκήρυττον τόν ἐσταυρωμένον Ἰησοῦν ἐμπρός εἰς ὅλον τό πλῆθος τοῦ λαοῦ μέ μέτωπον ἀνοικτόν, μέ στῆθος ἀνδρειωμένον καί μέ τόλμην καί παρρησίαν χωρίς νά δειλιάσουν οὔτε ἀπό φοβερισμούς, οὔτε ἀπό δαρμούς, οὔτε ἀπό βάσανα καί μαρτύρια, οὔτε ἀπό τόν ἴδιον θάνατον· ἀλλ᾿ ἐπεθύμουν ταῦτα πάντα ὡς τρυφάς καί ξεφαντώματα καί ἔχαιρον ὑπερβολικά ὅταν τά ἐλάμβανον· «οἱ μέν οὖν ἐπορεύοντο χαίροντες ἀπό προσώπου τοῦ συνεδρίου, ὅτι ὑπέρ τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ κατηξιώθησαν ἀτιμασθῆναι» (Πραξ. ε´. 41). Τότε ἤθελες ἰδεῖ ἐκεῖνον τόν δειλότατον καί φιλόζωον Πέτρον, ὅπου πρότερον δέν ἠδυνήθη νά ἀκούσῃ χωρίς φόβον οὔτε ἕνα ψιλόν λόγον ἑνός δυστυχισμένου κορασίου, πῶς ἐστάθη μέ τόσην ἀφοβίαν καί τόλμην καί ἐδημηγόρησε μεγαλοφώνως ἔμπροσθεν εἰς ἕνα μυριάριθμον πλῆθος ἀνθρώπων, χωρίς νά στοχάζεται πῶς εἶναι ὁλότελα ἄνθρωποι ἀλλά πῶς εἶναι κνώδαλα καί φυτά ἤ λίθοι, καί μέ τήν δημηγορίαν του εἵλκυσεν εἰς τήν πίστιν τοῦ Χριστοῦ τρεῖς χιλιάδας λαοῦ· «σταθείς δέ Πέτρος σύν τοῖς ἕνδεκα ἐπῆρε τήν φωνήν αὐτοῦ, καί ἀπεφθέγξατο αὐτοῖς» (Πράξ. β´. 14). Τότε ἤθελες ἰδῇ ἐκείνους τούς ἁλιεῖς καί ἀγραμμάτους πλουτισμένους ἀπό τόσην σοφίαν καί σύνεσιν, ὥστε νά κάμνουν τούς σοφούς καί γραμματισμένους νά ἐξίστανται καί νά ἀποροῦν· «καί καταλαβόμενοι, ὅτι ἄνθρωποι ἀγράμματοί εἰσι καί ἰδιῶται ἐθαύμαζον». (Πράξ. δ´ 13). Καί τοῦτο διατί; διότι ἔδωκεν εἰς τήν καρδίαν αὐτῶν χῦμα γνώσεως τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, καθώς εἶναι γεγραμμένον περί τοῦ Σολομῶντος· «καί ἔδωκε Κύριος φρόνησιν τῷ Σολομών καί χῦμα καρδίας» (Γ´ Βασιλ. δ´ 29)· καί διότι ἥψατο Κύριος καρδίας αὐτῶν ὡς γέγραπται» (Α´ Βασιλ. ι´ 26). Ὤ χάρις! ὤ ἐνέργεια! ὤ πῦρ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τό ὁποῖον ὅταν μίαν φοράν ἀνάψῃ τήν καρδίαν, τούς λαγῳούς κάμνει λέοντας, τούς ἀδυνάτους δυνατούς, τούς ἀσόφους σοφούς, τούς πηλίνους κατασκευάζει πυρίνους καί τούς πρῴην ἀνδριάντας μεταβάλλει εἰς ἄνδρας τελείους. Καί τοῦτο εἶναι ἐκεῖνο ὅπου ὁ Θεός ὑπεσχέθη νά δώσῃ διά τοῦ Προφήτου Μιχαίου λέγων· «οὐκ ἔσται ὁ ἐπακούων αὐτῶν, ἐάν μή ἐγώ ἐμπλήσω ἰσχύν ἐκ Πνεύματος Κυρίου» (Μιχ. γ´ 8).

Τώρα καί ἐσύ ἀδελφέ ὅπου ἀναγινώκεις ταῦτα, στοχάσου, ἐάν ἔλαβες αὐτήν τήν γενναιότητα καί θέρμην εἰς τήν καρδίαν σου διά νά μή φοβῆσαι σάρκα, κόσμον καί κοσμοκράτορα, τοῦτο εἶναι σημεῖον πῶς μετεβλήθης ἀπό τό Πνεῦμα Κυρίου, καθώς εἶναι γεγραμμένον· «τότε μεταβαλεῖ τό Πνεῦμα καί διελεύσεται, καί ἐξιλάσεται· αὕτη ἡ ἰσχύς τῷ Θεῷ μου» (Ἀββακ. α´ 11). Στοχάσου, καί ἐάν ἐσύ προτήτερα ἐγύρευες μέ ὅλην τήν ὁρμήν τῶν ἐπιθυμιῶν σου τά ἀγαθά τοῦ κόσμου, τά πλούτη, τάς δόξας, τάς ἡδονάς καί ἐλόγιαζες ὅτι ἦτο μακαριώτερος ὅποιος εἶχεν ἀπό αὐτά τά ἀγαθά περισσότερα, ἤξευρε ὅτι ἕως τώρα ἦτο ἡ καρδία σου πεπαλαιωμένη, ἀναίσθητος καί πεπωρωμένη ὡσάν πέτρα ἀπό τό Πνεῦμα τοῦ κόσμου καί τῆς σαρκός. Καί λυπήσου διά τοῦτο καί μετανόησον, πώς εἰς τόσους χρόνους τῆς ζωῆς σου, δέν ἔγινες ἄξιος νά λάβῃς διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μίαν καινούργιαν καρδίαν αἰσθητικήν τοῦ συμφέροντός σου, τήν ὁποίαν ὑπεσχέθη νά σοῦ δώσῃ ὁ Θεός· «καί δώσω ὑμῖν καρδίαν καινήν καί πνεῦμα καινόν δώσω ὑμῖν· καί ἀφελῶ τήν καρδίαν τήν λιθίνην ἐκ τῆς σαρκός ὑμῶν καί δώσω ὑμῖν καρδίαν σαρκίνην καί τό πνεῦμά μου δώσω ἐν ὑμῖν» (Ἰεζεκ. λς´. 26).

Ἐάν δέ τώρα γυρεύῃς ὅλα τά ἐναντία καί ἀντί νά ὑπερηφανεύεσαι διά τά πλούτη, ἐσύ περισσότερον ταπεινώνεσαι καί χαίρεις εἰς τήν πτωχείαν· ἀντί νά θέλῃς τάς τρυφάς καί τά ξεφαντώματα, ἐσύ ἀγαπᾷς τήν ὀλιγάρκειαν καί ἐγκράτειαν, ἤξευρε, ὅτι τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ἄρχισε νά μεταβάλῃ τήν καρδίαν σου εἰς ἄλλην καρδίαν, καθώς εἶναι γεγραμμένον περί τοῦ Σαούλ. «Καί ἐγενήθη ὥστε ἐπιστραφῆναι τῷ ὤμῳ αὐτοῦ ἀπελθεῖν ἀπό Σαμουήλ, μετέστρεψεν αὐτῷ ὁ Θεός καρδίαν ἄλλην». (Α´. Βασίλ. ι´. 9) Ὅθεν εὐφράνθητι καί εὐχαρίστησαι τόν Κύριον, ὅπου διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὄχι μόνο σοῦ ἐκαθάρισε τόν νοῦν, ἀλλά καί σοῦ ἐθέρμανε τήν καρδίαν καί θέλει νά σέ μεταβάλῃ ἀπό σαρκικόν εἰς πνευματικόν· ἀπό νήπιον μωρόν, εἰς ἄνδρα σοφόν· καί ἀπό κοσμικόν καί ἐθνικόν, εἰς ἀληθινόν χριστιανόν. Τοιαύτας γάρ θεοπρεπεῖς καί παραδόξους μεταβολάς συνειθίζει νά ἐνεργῇ τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, καθώς θεολογεῖ περί αὐτοῦ ὁ Μέγας Θεολόγος Γρηγόριος· «τοῦτο τό Πνεῦμα (σοφώτατον γάρ καί φιλανθρωπότατον) ἄν ποιμένα λάβῃ, ψάλτην ποιεῖ πνευμάτων πονηρῶν κατεπᾴδοντα καί βασιλέα τοῦ Ἰσραήλ ἀναδείκνυσιν· ἐάν αἰπόλον συκάμινα κνίζοντα, προφήτην ἐργάζεται· τόν Δαβίδ καί τόν Ἀμώς ἐνθυμήθητι· ἐάν μειράκιον εὐφυές λάβῃ πρεσβυτέρων ποιεῖ κριτήν καί παρ᾿ ἡλικίαν· μαρτυρεῖ Δανιήλ ὁ νικήσας ἐν λάκκῳ λέοντας· ἐάν ἁλιέας εὕρῃ, σαγηνεύει Χριστῷ, κόσμον ὅλον τῇ τοῦ λόγου πλοκῇ συλλαμβάνοντας. Πέτρον λάβε μοι καί Ἀνδρέαν καί τούς τῆς βροντῆς υἱούς τά πνευματικά βροντήσαντας· ἐάν τελώνας, εἰς μαθητείαν κερδαίνει καί ψυχῶν ἐμπόρους δημιουργεῖ· φησί Ματθαῖος, ὁ χθές τελώνης, καί σήμερον εὐαγγελιστής· ἐάν διώκτας θερμούς, τόν ζῆλον μετατίθησι, καί ποιεῖ Παύλους ἀντί Σαύλων καί τοσοῦτον εἰς εὐσέβειαν, ὅσον εἰς κακίαν κατέλαβε». (λογ. Εἰς τήν Πεντηκοστήν).

Ἐντράπου λοιπόν ἀδελφέ, διότι ἕως τώρα ἤσουν μακράν ἀπό τέτοιους συλλογισμόυς, πορευόμενος ἐν τοῖς κακοῖς θελήμασι τῆς καρδίας σου καί μή δίδωντας τόπον εἰς αὐτήν, διά νά κατοικήσῃ τό Πνεῦμα τό Ἅγιον· καί συντόμως εἰπεῖν, διότι ἔζησες ὡσάν ἕνας ψυχικός μόνον ἄνθρωπος, ὅς οὐ δέχεται τά τοῦ Πνεύματος· «μωρία γάρ αὐτῷ ἐστι καί οὐ δύναται γνῶναι» (Α´. Κορ. β´ 14). Κάμε ἀπόφασιν εἰς τό ὑπόλοιπον τῆς ζωῆς σου, νά μή λυπήσης πλέον τό Πνεῦμα τό Ἅγιον μέ καμμίαν ἄτακτον καί κακήν ὄρεξιν τῆς καρδίας σου, κατά τήν παραγγελίαν ὅπου σοῦ δίδει ὁ Ἀπόστολος· «καί μή λυπῆτε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον τοῦ Θεοῦ» (Ἐφεσ. δ´. 30)· μηδέ νά ἐναντιωθῇς ὡς σκληροκάρδιος εἰς τό Ἅγιον αὐτοῦ θέλημα, κατά τούς σκληροκαρδίους ἐκείνους Ἑβραίους, πρός τούς ὁποίους εἶπεν ὁ Στέφανος· «σκληροτράχηλοι καί ἀπερίτμητοι τῇ καρδίᾳ καί τοῖς ὠσίν· ὑμεῖς ᾀεί τῷ πνεύματι τῷ ἁγίῳ ἀντιπίπτετε» (Πράξ. ζ´. 51)· ἀλλά νά δώσῃς ὅλην τήν καρδίαν σου εἰς αὐτό μέ ὅλας της τάς ἐπιθυμίας διά νά ἐνοικήσῃ καθώς αὐτό τό ἴδιον πνεῦμα σέ προστάζει λέγον· «υἱέ δός μοι τήν καρδίαν» (Παροιμ. κγ´. 26)· θέλεις δέ δώσει τήν καρδίαν σου εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, ἐάν μελετᾷς πάντοτε εἰς αὐτήν τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ μέ μίαν ἀδιάλειπτον προσευχήν. Ἐπειδή τό Πνεῦμα τό Ἅγιον μολονότι καί ἐκπορεύεται ἐκ μόνου τοῦ Πατρός, ὅμως εἶναι καί λέγεται καί Πνεῦμα τοῦ Υἱοῦ διά τήν ὁμοουσιότητα καί ἐν τῷ Υἱῷ ἀναπαύεται καί χαίρει ὅταν αὐτός ὀνομάζεται· «ἐξαπέστειλεν ὁ Θεός τό Πνεῦμα τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ ἐν ταῖς καρδίαις, κράζον ἀββᾶ ὁ Πατήρ»· (Γαλ. δ´. 6)· ἵνα διά τῆς τοιαύτης νοερᾶς καί πνευματικῆς προσευχῆς , ἐν μέν τῷ Πνεύματι θεωρῇς τόν Υἱόν, ἐν δέ τῷ Υἱῳ θεωρῇς τόν Πατέρα, ὡς λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος· καί ἵνα καταξιωθῇς διά τῆς τοιαύτης νοερᾶς ἐργασίας, νά εὕρῃς καί νά ἰδῇς νοερῶς τήν χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τήν ὁποίαν ἔλαβες μέν διά τοῦ ἁγίου βαπτίσματος, τήν ἔχωσες δέ ὡσάν σπινθῆρα μέσα εἰς τά πάθη καί ἁμαρτίας.

Καί τέλος πάντων, ἐπειδή καί τό Πανάγιον Πνεῦμα· ὁ ἄλλος παράκλητος, τό συμπληρωτικόν πρόσωπον τῆς Ἁγίας Τριάδος· ὁ χορηγός πάντων τῶν χαρισμάτων ἡ ζωή τῶν ζώντων· ἡ κίνησις τῶν κινουμένων· καί ἡ τελειότης ἁπάντων τῶν ὄντων, ἠθέλησεν ἐκ μόνης τῆς φιλανθρωπίας του νά εἰδοποιήσῃ εἰς τήν καρδίαν σου τάς πρώτας γραμμάς καί τό πρῶτον σχέδιον τῆς χάριτός του, παρακάλεσαί τον νά μή σέ ἀφήσῃ ἀτελῆ ἀλλά νά φέρῃ εἰς τελειότητα αὐτήν τήν εἰδοποίησιν καί τό ἔργον ὅπου ἄρχισεν εἰς ἐσέ, χαρίζωντάς σου τό χάρισμα τῆς διαμονῆς καί τῆς μέχρι τέλους ὑπομονῆς ἐν τῇ αὐτοῦ χάριτι, τό ὁποῖον χάρισμα εἶναι τό μεγαλύτερον ἀπό ὅλα τά χαρίσματα καί αὐτό μόνον συνιστᾷ καί ἐπισφραγίζει τόν ἑκάστου προορισμόν κατά τούς θεολόγους καί διά τοῦ χαρίσματος τούτου νά σέ ἀξιώσῃ ἀπό ἐδῶ ἀκόμη, νά γίνῃς ὅλος πνευματικός, ὅλος ἀγγελοειδής, ὅλος ἅγιος καί υἱός Θεοῦ, καί Θεός κατά χάριν, ἀπ᾿ ἐκεῖ ὅπου εἶσαι τώρα γῆ καί σποδός· καθώς λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος· «Πνεῦμα Ἅγιον ἐπελθόν εἰς ψυχήν ἀνθρώπου, ἔδωκε μέν ζωήν, ἔδωκε δέ ἀθανασίαν· ἤγειρε κείμενον· τό δέ κινηθέν κίνησιν ἀΐδιον ὑπό Πνεύματος Ἁγίον, ζῶον ἅγιου ἐγένετο· ἔσχε δέ ἄνθρωπος ἀξίαν πνεύματος εἰσοικισθέντος ἐν αὐτῷ προφήτου, ἀποστόλου, ἀγγέλου Θεοῦ, ὤν πρό τοῦ, γῆ καί σποδός»· (ὁμιλ. Περί τοῦ Πνεύματος τοῦ ἁγίου, ἧς ἡ ἀρχή, ἐνθυμηθῶμεν πᾶσα ψυχή).


Γ΄
Συλλογίσου ἀγαπητέ τήν γ´. μεταβολήν ὅπου ἐνήργησε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον εἰς τήν γλῶσσαν τῶν Ἀποστόλων· διότι ἐκεῖνοι ὅπου προτήτερα δέν ἐλαλοῦσαν ἄλλο παρά γήϊνα καί χαμερπῆ διά δόξας καί τιμάς προσωρινάς καί ματαίας· «δός ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καί εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου» (Μάρκ. ι´. 37)· ἐκεῖνοι ὅπου ἐλάλουν περί τοῦ Χριστοῦ ταπεινά καί εὐτελῆ· «ἐπιστάτα, καλόν ἐστιν ἡμᾶς ὦδε εἶναι καί ποιήσωμεν σκηνάς τρεῖς, μίαν σοί καί Μωσεῖ μίαν καί μίαν Ἠλίᾳ» (Λουκ. θ´. 33). Ἐκεῖνοι ὅπου πρότερον ἔφθασαν ἕως καί νά συμφωνήσουν μέ τόν Ἰούδαν καί νά κατηγορήσουν τήν εὐλογημένην ἐκείνην Μαρίαν καί νά θυμωθοῦν καταπάνω της, διότι ἄλειψε τούς πόδας τοῦ Ἰησοῦ μέ τόσον πολυέξοδον μῦρον, λέγοντες μέ ἀγανάκτησιν· «εἰς τί ἡ ἀπώλεια αὕτη τοῦ μύρου γέγονεν; ἠδύνατο γάρ τοῦτο πραθῆναι ἐπάνω τριακοσίων δηναρίων καί δοθῆναι πτωχοῖς καί ἐνεβριμῶντο αὐτῇ» (Μάρκ. ιδ´. 4) Αὐτοί λέγω οἱ ἴδιοι, ὕστερα ἀπό τόν ἐρχομόν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δέν ἐλαλοῦσαν πλέον δι᾿ ἄλλο, παρά διά τά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ, διά ὑψηλά καί μεγάλα πράγματα διά τήν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, διά τήν θεολογίαν τῆς Ἁγίας Τριάδος, διά τό ἀκατανόητον μυστήριον τῆς ἐνσάρκου οἰκονομίας· διότι εἶναι Θεός ἀληθινός ὁ Χριστός· μέ ρητορικήν ἀνήκουστον, μέ ἐλευθεροστομίαν ἀσύγκριτον καί μέ γλῶσσας διαφόρους· «ἀκούομεν λαλούντων αὐτῶν ταῖς ἡμετέραις γλώσσαις τά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ. (Πράξ. β´ 11).

Τώρα στοχάσου ἐσύ ἀγαπητέ τά λόγια ὅπου ὡμιλοῦσες προτήτερα ἀπό τά παρόντα γυμνάσματα, καί τά λόγια ὅπου πρέπει τώρα νά λαλῇς, διά νά λάβῃς καί ἐσύ τήν μεταβολήν αὐτήν τῆς γλώσσης ἀπό τήν χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος· τήν γλῶσσαν σοῦ τήν ἔδωκεν ὁ Θεός ἀδελφέ ὄργανον διά νά λαλῇς ὅλα τά καλά ὄχι τά κακά. Ὅθεν πρέπει νά τήν μεταχειρίζεσαι καί ἐσύ κατά τόν σκοπόν ὅπου ὁ Θεός σοῦ τήν ἔδωκεν· ἤγουν εἰς τό νά δοξολογῇς καί νά αἰνῇς μέ αὐτήν πάντοτε τόν Θεόν, καί νά μελετᾷς τά θεῖά του λόγια καθώς γέγραπται· «πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογήσεται ὅτι Κύριος Ἰησοῦς Χριστός εἰς δόξαν Θεοῦ Πατρός» (Φιλιπ. β´ 11). Καί πάλιν «καί ἡ γλῶσσά μου μελετήσει τήν δικαιοσύνην σου, ὅλην τήν ἡμέραν τόν ἔπαινόν σου»· (Ψαλμ. λδ´. 32)· καί ὄχι εἰς τό νά λαλῇς λόγια ἀνευλαβῆ κατά τοῦ Θεοῦ καί εἰς τό νά ὀνομάζῃς τό θεῖον του ὄνομα εἰς πράγματα μάταια· «οὐ λήψῃ γάρ φησι τό ὄνομα Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου ἐπί ματαίῳ» (Ἐξοδ. κ´. 7) εἰς τό νά κατηγορῇς καί νά μέμφεσαι τόν ἑαυτόν σου καί ὄχι εἰς τό νά τόν ἐπαινῇς μόνος σου «ἐγκωμιαζέτω σε ὁ πέλας καί μή τό σόν στόμα· ἀλλότριος, καί μή τά σά χείλη» (Παροιμ. κζ´. 2). Εἰς τό νά συμβουλεύῃς τόν ἀδελφόν σου ὅλα ἐκεῖνα ὅπου εἶναι συμφέροντα εἰς τήν σωτηρίαν του καί νά στερεώνῃς εἰς τό καλόν καί τήν ἀρετήν, καί ὄχι εἰς τό νά ἀκονᾷς ὡς μάχαιραν τήν γλῶσσάν σου κατ᾿ αὐτοῦ περιπαίζωντάς τον, κατηγορῶντάς τον καί ὑβρίζωντάς τον καταφρονητικῶς μέ θυμόν· «ἠκόνησαν ὡς ραμφαίαν τήν γλῶσσαν αὐτῶν» (Ψαλμ. ξγ´. 30) ἤ καί δίδωντάς του κακάς συμβουλάς μέ λόγια ἁπαλά μέν καί φιλικά, ἐπίβουλα δέ καί ἐχθρικά, διά νά τόν κακοποιήσῃς καί νά τόν βλάψῃς· «ἡπαλύνθησαν οἱ λόγοι αὐτῶν ὑπέρ ἔλαιον καί αὐτοί εἰσι βολίδες» (Ψαλμ. νδ´. 24). Καί διά νά εἰπῶ μέ ἕνα λόγον, εἰς τήν γλῶσσάν σου πρέπει νά ἔχῃς τά μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ, τά λόγια τῆς παλαιᾶς καί νέας Γραφῆς· τά περί τῆς θείας προνοίας· τά περί τῆς κρίσεως· καί τά περί τῆς ἀγαθότητός του· καί ὅλαι αἱ συνομιλίαι σου νά ᾖναι περί πνευματικῶν καί θείων πραγμάτων καί περί ὠφελείας ψυχικῆς. Ἐάν περί τοιούτων μεταχειρίζεσαι τήν γλῶσσάν σου, ἤξευρε, ὅτι ὁ Κύριος ἔπλασε νοερῶς τήν ἰδικήν σου γλῶσσαν, καθώς ἔπλασε ποτέ καί τοῦ κωφοῦ καί μογιλάλου· «καί πτύσας ἥψατο τῆς γλώσσης αὐτοῦ… καί ἐλύθη ὁ δεσμός τῆς γλώσσης αὐτοῦ». (Μάρκ. ζ´ 33). Καί εἶναι καλόν σημάδι, ὅτι ἄρχισε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον νά μεταβάλῃ καί τήν ἰδικήν σου γλῶσσαν, καί νά λαλῇ αὐτό δι᾿ αὐτῆς, ὡς ποτέ ἐλάλει καί διά τῶν Ἀποστόλων καί διά τοῦ Δαβίδ «Πνεῦμα Κυρίου ἐλάλησεν ἐν ἐμοί καί ὁ λόγος αὐτοῦ ἐπί γλώσσης μου» (Β´. Βασιλ. κγ´. 2).

Ἐντράπου λοιπόν ἀδελφέ, πῶς ἕως τώρα ἐλάλεις ὡσάν ἕνας σαρκικός καί νήπιος καί ὄχι ὡσάν πνευματικός καί τέλειος ἄνδρας· «ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν» (Α´. Κορ. ιγ´ 11) καί ἡ γλῶσσά σου ἐμελέτα τήν ἀδικίαν, καθώς λέγει ὁ Ἡσαΐας· «ἡ γλῶσσα ἡμῶν ἀδικίαν μελετᾷ» (νθ´. 3).
Ἀποφάσισαι εἰς τό ἑξῆς νά μή ἀφήνῃς νά εὔγουν ἀπό τό στόμα σου λόγια σαπρά, λόγια γελοιώδη καί μάταια, ἀλλά ὠφέλιμα καί σωτηριώδη πρός οἰκοδομήν τῶν ἀκουόντων, καθώς σοῦ παραγγέλει ὁ Ἀπόστολος· «πᾶς λόγος σαπρός ἐκ τοῦ στόματος ἡμῶν μή ἐκπορευέσθω, ἀλλ᾿ εἴτις ἀγαθός πρός οἰκοδομήν ἵνα δῷ χάριν τοῖς ἀκούουσιν» (Ἐφέσ. δ´ 29)· διότι ὁ λόγος εἶναι σκιά τοῦ ἔργου, καθώς εἶπεν ἕνας σοφός (Οὗτος ἐστίν ὁ Δημόκριτος εἰπών· «λόγος ἔργου σκιή»)· καί οἱ λόγοι οἱ κακοί προξενοῦν καί τά ἔργα τά κακά, καθώς καί ἐκ τοῦ ἐναντίου οἱ λόγοι οἱ καλοί προξενοῦν καί τά ἔργα τά καλά. Διά τοῦτο εἶπε καί ὁ Σολομῶν, ὅτι εἰς τό χέρι τῆς γλώσσης στέκεται ἡ ζωή καί ὁ θάνατος· «θάνατος καί ζωή ἐν χειρί γλώσσης» (Παροιμ. ιη´. 21). Καί καθώς ὅποιος βαστᾷ μυρωδικά καί τόν ἑαυτόν του εὐωδιάζει καί τούς ἄλλους ὁμοίως καί ὅποιος βαστᾷ βρωμερά καί τόν ἑαυτόν βρωμίζει καί τούς ἄλλους· τοιουτοτρόπως καί ὅποιος λαλεῖ τά καλά λόγια, ἤ τά κακά καί τόν ἑαυτόν του ὠφελεῖ, ἤ βλάπτει καί τούς ἀκούοντάς του.

Καί τέλος πάντων, παρακάλεσε τό Πνεῦμα τό Ἅγιον νά δυναμώσῃ τοῦτο ὅπου ἄρχισε νά ἐνεργῇ εἰς ἐσέ· «δυνάμωσον ὁ Θεός τοῦτο, ὅ κατειργάσω ἐν ἡμῖν» (Ψαλμ. ξζ´. 31)· καί νά δείξῃς μίαν τελείαν μεταβολήν εἰς τήν γλῶσσάν σου διά τῆς χάριτός του, ὥστε νά μή σέ ἀφήσῃ νά σφάλῃς πλέον μέ αὐτήν εἰς κανένα λόγον ἄπρεπον· «εἴτις ἐν λόγῳ οὐ πταίει, οὗτος τέλειος ἀνήρ (Ἰακωβ. γ´. 2)· ἀλλά νά μεταχειρισθῇ τήν γλῶσσάν σου ὡσάν ἕνα κονδύλι, διά νά τήν κινῇ μέ τήν δεξιάν του εἰς τό νά λαλῇς ἐκεῖνα μόνον ὅπου αὐτό θέλει καί βούλεται· ὥστε ὅπου, σύ μέν νά λέγῃς· «ἡ γλῶσσά μου κάλαμος γραμματέως ὀξυγράφου» (Ψαλμ. μδ´ 2)· ἐκεῖνοι δέ ὅπου σέ βλέπουν καί σοῦ ἀκούουν, νά λέγουν· «αὕτη ἡ ἀλλοίωσις τῆς δεξιᾶς τοῦ ὑψίστου». (Ψαλμ. ος´ 10).

--------------------------------------------------

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Α Γ Ρ Υ Π Ν Ι Α



Φέρεται εἰς γνῶσιν τῶν εὐσεβῶν καί φιλακολούθων χριστιανῶν ὅτι τήν Τρίτη 7 Ἰουνίου 2016 καί ἀπό ὥρας 9 μ. μ. ἔως 1ης πρωϊνῆς τῆς Τετάρτης 8ης Ἰουνίου θά γίνῃ εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Νικολάου Α Γ Ρ Υ Π Ν Ι Α ἐπί τῇ ἀποδόσει τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα.

Ἡ Θεία Λειτουργία θά τελεσθῇ ἐπί τοῦ Κουβουκλίου τοῦ Ἐπιταφίου.


Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.